Ciao FFFAB,
grazie come al solito per i tuoi puntuali consigli e per il tempo che mi hai dedicato in questi mesi.
Ho seguito le istruzioni che mi hai fornito, ma il risultato è che all'avvio il NAS non emette nessun bip e non lo si trova da Qfinder pro. Ora il mio NAS è completamente inutilizzabile. E ciò è avvenuto dopo aver seguito il consiglio dell'assistenza di fare un ulteriore aggiornamento del firmware.
In pratica, hanno ucciso il mio NAs in due step:
1) aggiornamento 4.4.2.1270 --> perdita bay 2
2) aggiornamento 4.4.3.1439 build 20200925 --> perdita di tutto il NAS perché non si accende più
Francamente sono in****ato come una biscia con Qnap e gli ho mandato una mail di fuoco che riporto qui:
"Hello,
I did "Method 1" as your colleague suggested. (
https://wiki.qnap.com/wiki/Complete_Reinitialization). I have formatted both the new hard disks (WD Red and purple) following the complete reinitialization procedure. I think that you mean for "good HDD" to format and remove partitions, right?
The problem is that when I boot up te nas (point 2 of the procedure Method 1), I don't hear any beep.
Looking for the NAS with Qfinder pro the NAS is nowhere to be found.
So I tried to reset by holding down the key on the back of the NAS with a pen. Same result: the NAS does not emit any beeps at startup and cannot be found with qfinder pro.
If before contacting support (to solve the problem, not to make it worse) the problem was that after the firmware update I had lost bay 2, now to try to solve the problem I find myself with a completely unusable and out of warranty NAS.
I am very angry with the Qnap company, because I bought this product to protect my data and not to lose it due to your defective product!
Among the various attempts I made to try to solve the loss of bay 2, looking on the web I found the Italian national forum for qnap users (QNAP Club Italia). Through this Qnap NAS owners forum I learned that there are many other users who have had the same problem as me (bay loss after firmware update). The website administrator has collected a case list and wants to send it to the Qnap company because the incidence of cases is statistically significant. With a bit of mischief, someone has implied that Qnap does it on purpose to get us to change the NAS ... If so, I certainly wouldn't buy a Qnap back myself. But these are just guesses. What is relevant, and which qnap cannot afford to ignore, is the statistical incidence of the cases detected in the forum, which certainly will not be the totality of the cases because it is not certain that all Qnap buyers register on that forum!
Before taking action to report this to consumer associations and then go through legal channels with class action tools or something like that, I would like to know if Qnap is available to solve my problem (and maybe that of other users too). Specifically, since last June I have lost bay 2 due to the firmware update, how do we solve this problem?"
---> In questa lettera segnalo dell'esistenza di utenti su questo forum che hanno avuto lo stesso mio problema e che il problema si è presentato in numero statisticamente significativo da non poter essere ignorato.
Qui dal forum siete poi riusciti ad inviare all'azienda Qnap la segnalazione dei casi di perdita di bay a seguito dell'aggiornamento del firmware?
Perché se hanno sbagliato loro (o + maliziosamente se lo hanno fatto apposta) è giusto che risolvano il problema. Sono molto deluso dall'azienda Qnap, non mi pare un comportamento serio e degno di fiducia.